Samenwerkende banken starten pilot in “wegwijs (digitaal) bankieren.

Bron:
Nieuwsbrief 47 d.d. oktober 2022
Koepel van Gepensioneerden.

” Alleen ga je snel, maar samen kom je verder. ” Een motto dat banken voortdrijft om gezamenlijk stappen te zetten in het dossier toegankelijkheid en inclusiviteit.

Recent hebben ABN AMRO, ING en Rabobank de handen ineengeslagen.

In drie steden is in oktober een pilot van start gegaan waar iedereen met vragen over bankieren terecht kan. Dit kan bij een speciaal inloopspreekuur in de Centrale Bibliotheek van Rotterdam, Bibliotheek Overvecht in Utrecht en Bibliotheek Deventer.


De pilot is met name gericht op ruim drie miljoen Nederlanders in kwetsbare posities. Denk aan senioren, laaggeletterden en mensen met een fysieke of verstandelijke beperking. De vrijwilligers – gepensioneerde medewerkers van grootbanken – fungeren als spin in het web en zijn sindsdien 2 uur per week aanwezig . Ze verwijzen mensen naar de juiste kanalen en helpen de hulpvraag goed te formuleren.


De vrijwilligers geven indien mogelijk zelf informatie maar verwijzen bij complexe en inhoudelijke vragen altijd door naar financiële gecertificeerde deskundigen.

Ze geven daarnaast neutrale informatie, onafhankelijk van de bank waarvan iemand klant is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts